Doorgaan naar hoofdcontent

GR5A Ronse <> Heestert

Tijdens mijn koffietje deze morgen, sloeg de twijfel toe: Zou ik met de mobilhome naar Heestert rijden en mijn fiets achter laten bij de Sint-Hermesbaseliek in 't centrum of zou ik met de fiets rijden naar het militair kerkhof van Heestert en dan te voet terug keren naar Ronse?  Ik koos voor optie twee omdat ik hoopte wind in de rug te hebben en mijn weerapp voorspelde weinig tot geen regen tot de middag.  Ik weet niet of je meteovista een proces kan aandoen, maar feit is dat ik doorweekt aankwam in de deelgemeente van Zwevegem en de wind was waarschijnlijk gedraaid, want ik zat voortdurend met het liedje van Boudewijn de Groot in mijn kop: Hoe sterk is de eenzame fietser, kromgebogen over zijn stuur...  

Hoewel mijn schoenen bij 't vertrek droog waren, zwierde ik een natte bottine met dito sok over de buis van mijn fiets bij aankomst.  De volgende twintig kilometer zouden met natte voeten afgelegd worden, maar al bij al viel dat nog mee.

Ik ben tevreden over mijn fluo fietsregencape die ik als wandelaar gebruik, maar bij rukwinden vliegt het achterste deel soms over mijn hoofd naar voren, waarbij ik bijna struikelde over mijn wandelstok die zich een weg zocht tussen mijn benen, zonder dat ik deze kon zien.

De route was geen zo'n glijbaan als gisteren.  De meeste paden waren verhard en de onverharde paden doorheen het Kluisbos waren wel modderig, maar op één uitzondering na, was het geen schaatsen over de modder.

Geloof het of niet, maar onderweg hoopte ik als warm avondmaal op macaroni met hesp en kaas.  Bij aankomst in Oes Nest kreeg ik een whatsappje van Sabrina dat ik deze avond kon kiezen tussen frietjes en ... inderdaad.  Zouden gedachten tussen geliefden dan toch mogelijk zijn zonder 4G?

Ik kan niet schrijven dat het vandaag een topdag was, daarvoor wilde het weer niet mee.  Ik had gegokt dat de twee eerste dagen van de week de betere zouden zijn, maar er is een reden dat ik nooit mee doe met de lotto.  Maar de formule is voor herhaling vatbaar, maar dan wel met beter weer.  Ik heb er in elk geval mijn kerstmiscalorieën afgestapt.  Op naar Nieuwjaar!

Foto-album

Reacties