Doorgaan naar hoofdcontent

GR5A Geluwe <> Rollegem

Een nieuw ingesteld muziekje op mijn telefoon maakte me deze morgen wakker om half 8.  De klok van de verwarming had ik ook een uur vervroegd, zodat het aangenaam warm was toen ik opstond.  Na mijn te flauw gezette koffie, goot ik de rest in een kleine thermos, zodat ik deze keer warme koffie zou hebben bij mijn terugkeer.  Ik was vele keren wakker geworden deze nacht, hoewel het stil staan was in het Tuinpark van Geluwe.

Om half 9 vertrok ik richting Rollegem met de fiets.  De route over de N8 naar Menen was behoorlijk saai, maar in de grensstad aangekomen mocht ik achter de brug over de Leie de Oostkaai volgen, voor kilometers langs de Leie, een route die ik vier uur later opnieuw zou stappen in omgekeerde richting.  Aangekomen aan het Sportcentrum Weimeersen kon ik mijn fiets deze keer wel beveiligen met m'n fietsketting.

Het parcours terug was niet het mooiste deel van de GR5A, maar was wel verkeersarm.  Ook hier loopt de route over een aantal kerkwegels.   Het bedrijf Galloo zorgt wel voor veel lawaai langs de Leie in Menen.  Recyclage vraagt blijkbaar de nodige decibels.

Rond half 4 was ik terug bij de mobilhome, blijkbaar zorgde de mindere nachtrust voor wat slappe benen, was ik was blij dat ik er was.  Gelukkig moest ik niet meer fietsen.  22 minuten later pikte ik mijn tweewieler terug op om achteraan vast te zetten op de mobilhome.

Afgelegde afstand met de fiets: 17,1 km
Afgelegde wandelafstand: 25,45 km

Overnachting  
RouteYou
Fietstocht

















Reacties