Doorgaan naar hoofdcontent

Treinstapper: Oudenaarde <> Ronse

Het was reeds meer dan een jaar geleden dat ik nog eens op stap was geweest met oud-collega Geert. Ondertussen heeft hij drie Camino's achter de rug en onder de voeten. Conclusie, een professional vergeleken met mij.
We spraken dinsdagavond af rond 20 u. op de parking Ham in Oudenaarde bij de Schelde waar we nog samen stonden, elk met zijn camper. We konden wat bijkletsen bij een drankje, maar elk sliep in zijn eigen nest.
Vandaag stapten we naar het station van Ronse via een combinatie van GR129 en plaatselijke wandelroutes. Totale afstand 20,38 km (dankjewel Strava), maar door de kleine vergissingen werden het er 200 meter meer. We hadden de juiste dag uitgekozen, na de voorbije stormachtige dagen. Het was een prachtige lentedag in februari.
Ik was blij dat ik mijn stokken kon gebruiken, want zoals vaak hadden mountainbikes de aardewegen in de bossen herschapen in modderpoelen. Een slippertje was snel gemaakt. Maar we hebben er beiden van genoten, zowel van elkaars gezelschap als de wandeling. Voor herhaling vatbaar.
Na de alcoholvrije biertjes van gisterenavond, liet ik vandaag Geert kennis maken met mijn alcoholvrije pastis die een volwaardig alternatief vormt voor onzen Ricard die we normaal nuttigen. De wandeling en de voorbije dag werd ermee afgesloten in Oes Nest.

Wandelroute




Reacties