Doorgaan naar hoofdcontent

GR5a Blankenberge > Oostende

Wat is de wandelafstand tussen het station van Blankenberge en dat van Oostende?  22,5 km en ik kan het weten, want ik stapte dit vandaag af.  OK, eigenlijk past deze wandeling niet in de filosofie van achterwaarts vooruit.  Daarvoor had ik mijn wandeling in één van beide stations moeten starten om op het einde met de tram terug te keren naar dat station.  Maar ik vond dit economisch niet zo interessant.  Het werd ook geen volledige GR5a wandeling.  Die slaat tussen De Haan en Wenduine zuidwaarts richting Brugge.  Dat is een wandeling voor een volgende keer.  Maar zo kon ik wandelen van station naar station.  Sommige delen waren mooi, andere saai.  In Bredene maakte de GR plots een U-bocht.  Het was me eerste niet duidelijk, maar ik wandelde zo rond het naaktstrand.  

Wandelroute




















































Reacties