Doorgaan naar hoofdcontent

GR5a Damme <> Varsenare

De camper bleef staan in Varsenare.  De nieuwe verkaveling was ideaal voor een stille nacht, zonder daarom heilig te zijn.  Toen de zon hoog genoeg stond, om zonder trui mijn fietstocht aan te vatten naar Damme, vertrok ik rond tienen voor een tochtje van 13 km.  Ik bond mijn fiets voor het stadhuis van Damme aan een ijzeren paaltje.

Tijdens de wandeling van Damme naar Brugge, dacht ik terug aan onze huwelijksreis, 39 jaar geleden, toen onze laatste rit met de fiets ook passeerde in Damme en Brugge.  Vandaag sloeg ik echter een zijwegje in om rond het Spaans Fort van Beieren te stappen.  Er stond nu een klein circus opgesteld met gratis voorstellingen in de namiddag en avond.

De GR loopt via Brugge langs de vesten, een wandeling die ik niet voor het eerst deed, maar het is altijd aangenaam stappen in Brugge.  Ik werd nog vergast op twee kastelen in het Tillegembos en het bos van Beisbroek.  Er staan niet alleen oude kastelen in deze bossen, maar ook kastelen van huizen met kasteelheren die toekwamen in Porsche en Maserati.  Ik vroeg me toen af of zij ook zo gelukkig zouden zijn als ik vandaag met een simpele wandeling.

De wandeling klokte af op 24,5 km iets over vier.  Het ophalen van mijn fiets in Damme en de terugrit deden me nog eens beseffen over welke luxe ik beschik om al mijn woon-werkverkeer met de fiets te kunnen doen.

Zo, de zomervakantie zit er nu echt helemaal op.  Op naar, nee, niet de volgende...

Wandeling

Herstzomer

Reacties