Doorgaan naar hoofdcontent

GR5a Wenduine - Varsenare (Varssenaere in de oude spelling)

Bij het begin van de vakantie had ik de wens geopperd om nog een tweedaagse wandeling te maken, opnieuw twee delen van de Ronde van Vlaanderen voor wandelaars of samengevat de GR5a die de grenzen van het graafschap Vlaanderen verkent.  Ik durf het bijna niet te schrijven met twee maanden vakantie, maar slechts in de allerlaatste dagen van mijn laatste zomervakantie vond ik twee dagen, vandaag en morgen.  Sabrina zorgde voor het laatste duwtje door vandaag mee te stappen.  
De camper lieten we achter in Wenduine of beter de deelgemeente Nieuwmunster waar ik bijna in 1984 werk had gekregen in een dorpsschooltje.  Met onze niet-gemotoriseerde fietsen reden we naar Varsenare over niet altijd zo'n fietsvriendelijke wegen.  Het einddoel was een sportcomplex in Varsenare, maar een 120 jaar oude fietswedstrijd over één kilometer die op onze weg lag, stak een stokje tussen onze wielen.  Gelukkig vonden we een parking vlakbij op een nieuwe verkaveling in de buurt.  
Eénmaal onze fietsen vastgebonden waren op een echte fietsparking, konden we onze wandeling van 21,7 km aanvatten terug naar Wenduine.  Vele delen van de wandeling kwamen ons bekend voor, zeker de delen van de Meetkerkse Moerenwandeling.  Ook Houthave was ons bekend.  De wandelweg tijdens de laatste 5 km was onze fietsweg deze morgen. 
Rond 16u waren we terug bij de camper waarop ik Sabrina door een afgesloten afrit via een grote omweg naar het station van Brugge bracht, want zij moet morgen terug aan de arbeid.  Daarna zocht ik via Google Maps, waarop de nieuwe grote verkaveling niet stond, onze fietsen terug op.  Na wat gestuntel en gevloek kon ik onze camper opnieuw verenigen met onze fietsen.  De fiets van Sabrina staat terug achteraan op het fietsenrek.  Ik fiets morgen naar Damme, om te voet terug te keren.
Momenteel steekt mijn favorietje in de oven: lasagne.  Meer moet dat niet zijn met een glaasje rode wijn.  Tot morgen.
















Reacties