Doorgaan naar hoofdcontent

GR5a Aardenburg <> Boekhoute

Vorige week woensdag regende het pijpenstelen.  Ik verschoof daarom mijn volgende etappe van mijn GR5a naar vandaag.  Vriend Geert was niet vrij, het was dus een tocht alleen, zoals altijd trouwens.

Met het ijzige weer kreeg ik deze morgen de deur van de garage en woongedeelte niet open.  Een emmer warm water deed wonderen zodat ik Oes Nest toch nog aan de stroom kon opladen, want de thuisbatterijen waren bijna leeg.  Na het werk vanavond waren de deuren nog harder dichtgevroren.  Opnieuw bracht heet water uitkomst.  Het water had ik gelukkig afgelaten, maar na vullen van een dertig liter water, gaf de waterpomp geen krimp.  Ik had een licht vermoeden dat het restantje water in de pomp veranderd was in ijs.  Opwarmen van de leefruimte bracht hopelijk redding, wat twee uur later inderdaad het geval was toen ik arriveerde in Boekhoute, een deelgemeente van Assenede.  Het was half 8 en lekker warm, warmer dan thuis.  Lezers van mijn blog kan ik gerust stellen: ook in putteke winter is het lekker warm in een camper.

Ik sloot de avond af op bed met een filmpje van Netflix, gedownload op mijn tablet.  Tegen half 11 deed ik figuurlijk de boeken en letterlijk mijn ogen toe.  Het zou morgen een pittige dag worden.

Ik had de wekker gezet op kwart voor 8, vijf minuten later lepelde ik mijn ontbijt op uit het yoghurtpotje.  Twintig voor 9 vertrok ik met mijn fiets naar Aardenburg, een tochtje van 22 km, gelukkig zonder wind, want anders was de gevoelstemperatuur beslist nog lager dan de min vijf graden waar ik nu in reed.  Buiten mijn tenen had ik geen koud.  Anderhalf uur later bond ik mijn fiets aan dezelfde paal van vorige keer.

Komoot gaf 26,5 km stappen aan naar Boekhoute, één km meer dan gepland.  Maar het werd een zalige tocht, ideaal wandelweer.  Mijn verschillende laagjes en winterwandelbroek zorgden ervoor dat ik het lekker warm had. De tocht in Nederland langs de verschillende kreken vond ik het leukst en mooist.  Je moest er voortduren over de afspanningen stappen via houten opstapjes.  De lage winterzon (hoewel het nog steeds herfst is) zorgde voor mooi strijklicht.  Ik moest een aantal keren op mijn stappen terug keren omdat Komoot niet aangaf dat ik via een brugje een kreek over moest.  Zo kwam ik aan een totaal van 27,5 km bij aankomst in Boekhoute, tegen het donker aan.  Het was kwart voor 5, hoog tijd om mijn fiets op te halen en huiswaarts te rijden, want er stond nog een zangrepetitie te wachten.



https://www.routeyou.com/nl/route/view/11871158/wandelroute/gr5a-aardenburg-boekhoute 25,4 km

Overnachten:  19 Graafjanstraat Assenede  51.25812737802878, 3.713352417311371

Fietsen naar Herendreef 28, 4527 AJ Aardenburg, Nederland

Reacties