Doorgaan naar hoofdcontent

Treinstapper Deinze <> Tielt

Twee graden onder nul, bewolkt zonder opklaringen.  Met dit korte weerbericht stapte ik vandaag met een dubbel paar kousen en verschillende laagjes de auto in op weg naar Tielt, waar ik nabij het station mijn wagen achterliet om tien minuten te sporen naar het station van Deinze.  Woensdag is er blijkbaar marktdag, ik herkende trouwens de bakkerin waar we in Laarne onlangs op de markt een broodje aan kochten.

De treinstapper leidt je over Grammene en Wontergem naar de Poelberg van Tielt.  Je wandelt bijna constant langs de spoorweg, maar dit stoort niet.  Soms moet je een knuppelpad over, maar het is zeker geen modderige wandeling, ik heb reeds veel erger mee gemaakt.  Even over het Meikesbos wilde ik de GR 128 verder volgen, maar dat was geen goed idee.  Ik keerde op mijn stappen terug om verder de GPS te volgen tot het station van Tielt. Vandaar dat ik met 25 km iets meer had gewandeld dan voorzien, maar het is helemaal geen lastige wandeling over een vlak parcours.



Reacties

  1. Die gps die te zien is in het filmpje, is dat een app en zoja hoe heet die en waar kan ik die vinden?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De app heet Komoot. Deze gebruik ik tijdens al mijn wandelingen.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten