Doorgaan naar hoofdcontent

Treinstapper Ukkel - Waterloo

De trein is steeds een beetje reizen en ... wachten.  Ik had deze morgen online mijn ticket voor de heenreis gekocht, de uurregeling zag er perfect uit: vertrekken op 08:17, ik hoefde dus niet te vroeg op te staan.   In Brussel Zuid 8 minuten wachten voor een korte rit van 7 minuten naar Ukkel-Kalevoet.  Het werden 90 minuten.  De trein van 10:00 reed niet -was deze morgen online niet aangekondigd- en de trein van een uur later werd plots ook afgeschaft.  Gelukkig reed de trein van 11:25 wel zodat ik rond 11:45 aan mijn treinstapper kon beginnen.  Over de sporen raken was nog even zoeken, het werd onder de sporen.

Ik had mijn stokken niet meegenomen omdat ik vergeten was dat de omgeving van Brussel niet plat is.  De wandeling verliep langs de GR 12, het lange afstandspad dat Parijs over Brussel verbindt met Amsterdam.  GR staat voor autoluwe paden.  Ik werd weer eens verrast door de groene natuur rond onze hoofdstad.  

De wandeling werd een verbroedering tussen Vlaams en Waals Brabant, maar de meeste mensen spraken mij met Bonjour aan, hoewel ik niet zoveel mensen ben tegen gekomen.  Omdat ik 's avonds een afspraak had, maakte ik weinig tijd vrij om te rusten.  De laatste 8 kilometers van de 20 heb ik ook flink doorgestapt, omdat ik de trein wilde halen van 16u19 in Waterloo, maar bij aankomst was die van 16u10 in vertraging, zodat ik kwart over vier die nog kon meepikken.  Het was een boemeltreintje die alle stations aandeed tot Brussel Zuid.  Ik maakte er kennis met poëtische namen als Holleken, Eigenbrakel en Linkebeek.  De reis van Brussel Zuid tot thuis verliep vlot.  Gelukkig, want mijn eerste treinstapper buiten de provincie zou misschien de laatste zijn geweest.


Treinstapper


Reacties