Doorgaan naar hoofdcontent

Treinstapper Schoonaarde - Dendermonde

De treinreis verreed vandaag volledig als gepland op de smartphone deze morgen.  Vertrek twee minuten over acht en aankomst in Schoonaarde via een boemeltrein tussen Brugge en Mechelen om tien voor tien.  Ik kon vandaag op tijd vertrekken aan mijn 24,5 km naar de stad van de vier heemskinderen: Dendermonde, de locatie waar de Dender in de Schelde vloeit, de Schelde die vaak mijn compagnon was vandaag samen met zijn oude Scheldearmen.  Bij 't vertrek in Roeselare vielen schuchter kleine sneeuwvlokken, maar de voorspelling van het KMI klopte, rond elf uur brak de zon door, maar ze gaf onvoldoende warmte om de schrale koude noordoostenwind te verdrijven.  

Onderweg kwam ik drie vrienden tegen die dezelfde treinstapper ondernamen.  We zaten op dezelfde veerboot aan de Waterhoek die ons over de Schelde bracht.  Maar de laatste 9 km besloten ze de bus te nemen naar Dendermonde, ik wandelde eenzaam door langs de GR128 die eenmaal over de Dender samenliep met de  GR5A, de kans is dus groot dat ik dit jaar opnieuw dit stukje bewandel, maar dan in omgekeerde richting.

Tegen zessen was ik terug thuis, enkel in Lichtervelde was het nog even spannend om de overstap binnen één minuut te halen.

Treinstapper



Reacties