Doorgaan naar hoofdcontent

De Klinge <> Zwijndrecht

Sporthal Molenberg was een goede keuze om te verleggen, ik sliep er zalig en ondanks dat er vanaf 19 u. heel wat wagens arriveerden, had ik er weinig last van.  Gelukkig had ik mijn digitale wekker ingesteld op 7u30, want anders was ik er waarschijnlijk doorgeslapen.

De fietstocht naar Zwijndrecht was heel gevarieerd.  De eerste kilometers verliepen langs de oude spoorwegbedding Mechelen - Terneuzen.  Gelukkig mocht je er wel fietsen, want joggen werd afgeraden door een agressieve buizerd die het blijkbaar op joggers gemunt heeft.  Jammer genoeg werden de 24 km er 26 door wegenwerken op de fietsostrade F4 langs de spoorlijn Gent - Antwerpen.  De tien kilometer langs de E34 waren oersaai.  Aan de begraafplaats van Zwijndrecht liet ik mijn fiets achter om terug te wandelen naar Klinge.  De eerste acht kilometer stapten door verschillende woonwijken, minder interessant dus.  In België is er echter geen bankencrisis.  Alle banken die ik de voorbije twee dagen niet zag in Nederland, zag ik in België in veelvoud passeren.  Het was dus geen probleem om mijn maaltijdreep en een banaan te verorberen op een bankje over de middag.  

Naarmate ik de Nederlandse grens opnieuw naderde, werd het landschap en wandeltraject mooier.  Het was opmerkelijk warmer dan de voorbije twee dagen.  Na 29 km vond ik de camper terug.  Na een verfrissend pintje, pikte ik de fiets terug op in Zwijndrecht en tegen 19u15 trok ik thuis de remmen dicht.  Een geslaagde driedaagse zat erop.  Langer moest het niet duren, maar ik genoot er met volle teugen van.

Fiets: 51.22083269491077, 4.327435517326878
Camper: 51.25650667383002, 4.091999091521017










Reacties