Doorgaan naar hoofdcontent

Baasrode <> Moorsel

Wellicht had ik beter de camper achtergelaten in Baasrode om vervolgens al fietsend Moorsel te bereiken. Ik zou zo de wind in de rug hebben gehad. Nu moest ik na mijn wandeling terug fietsen en dat is altijd iets vermoeiender, zeker als je van 's morgens niet meer hebt gegeten, want ik was mijn maaltijdreep en fruit vergeten. Gelukkig had ik wel water bij.

Het was ideaal wandelweer vandaag: niet te warm, streepje zon afgewisseld met wolken en weinig regen.  Eén keer haalde ik mijn poncho uit de rugzak, maar toen ik die aanhad, stopte het weer met regenen en kon ik de regenkledij weer opbergen voor de rest van de dag.

De Dender en de Schelde waren mijn bondgenoten.  En die komen samen in... Dendermonde.  Ik kwam vandaag heel wat locaties tegen die mij niet vreemd waren.  Dendermonde  en omgeving hebben we al enkele keren als citytrip bezocht met de fiets.  Lebbeke en Wieze heb ik ook reeds verkend te voet.  In Baardegem hebben we langs de oude spoorwegroute samen al eens verpozen in het oude station dat nu een fietscafé is.  De dijken langs de Schelde en Dender hebben we met de fiets ook al enkele keren afgereden.  Maar het blijft een mooie streek.

Het leuke van GR-paden is dat ze vaak door natuur lopen, beheerd door Natuurpunt.  Ze volgen niet altijd de kortste weg, maar dat is niet erg.  Met de fiets was het 15 km tussen Baasrode en sporthal de Faluintjes in Moorsel, de wandeling deed er 23 km over.

  • Fiets: 51.04161644684328, 4.1591970485476555
  • Camper: Sporthal de Faluintjes Moorsel/Aalst
  • GPX 
  • Judise.nl


Reacties