Doorgaan naar hoofdcontent

GR5A Lebeke - Moorsel


27 december 2021 stapte ik van Brakel naar Ronse, de start van de ronde van Vlaanderen via de GR5A. Een kleine twee jaar later ben ik drie stapdagen verwijderd van Brakel. Ik had de afronding vroeger verwacht, maar ik heb me erbij moeten neerleggen dat actief op rust zijn betekent dat je niet elke dag kan doen wat je wilt. Vandaag kwam het er dan toch van om mijn ronde af te sluiten.
De camper liet ik deze morgen achter nabij het sportcentrum de Faluintjes. Met de fiets ging het vervolgens naar Sint-Antonius-van-Paduakerk in Ninove. In Aalst moest ik de remmen a blok dichttrekken, toen een oude dame zonder kijken haar autodeur openzwaaide. Bijna was mijn wandeling opnieuw uitgesteld.  De betontontonweg naast de kerk deed me besluiten om in Moorsel te overnachten. Mijn fiets verbroederde er wel met de regenpijp van de kerk.
Na een kilometer stappen gaf Komoot aan terug op de GR5A te zitten. Nog 24 km te gaan via mooie natuurdomeinen beheerd door Natuurpunt als het Leeuwveldbos. De route loopt opnieuw door Aalst, waar de terrasjes vol zaten, door het zonnetje dat van de partij was. De expresweg rond Aalst zorgde wel voor storend lawaai van het verkeer.
Toen Komoot het einde aangaf, bleek ik nog op anderhalve km te staan van de camper. Het werden net geen 27 km. Morgenochtend rij ik naar Geraardsbergen om zo terug te stappen om mijn fietsje op te halen.

Reacties