Doorgaan naar hoofdcontent

Treinstapper Jette - Merchtem

Dit jaar had ik nog geen Treinstapper ondernomen. Hoog tijd om met dit mooie weer daar verandering in te brengen, want ik had nog 6 vrije beurten staan op mijn Multi van de NMBS. Na drie mislukte pogingen om mijn treinrit online te registreren deze morgen, belde ik de helpdesk, maar dit nummer was buiten gebruik. Lang leve de spoorwegen dacht ik, maar in het station van Roeselare vertelde de loketbediende dat er een technisch probleem was en dat ik gratis mocht sporen. De problemen bleken niet bij de NMBS te liggen, zodat het vergeven is, want de reis naar Jette verliep stipt op tijd.
Ik las of hoorde ooit dat Brussel een van de groenste hoofdsteden is van Europa. Deelgemeente Jette kleurt in elk geval groen. Ik verliet het station via een mooi park en daarna stapte ik nog zeker een uur onder en door het groen. In een deelgemeente van Asse, kon ik op een uitkijkpunt mijn voedingsreep verorberen met zicht op Koekelberg. 
Dat het Pajottenland mooi is, wist ik. Het was dus genieten, zeker langs de Molenbeek.
Tegen half 3 bereikte ik het station van Merchtem na 22  km. Deze keer lukte het wel om online mijn ticket te boeken.


Reacties