Doorgaan naar hoofdcontent

Treinstapper: Dendermonde > Schoonaarde

 

Op het net vind je de treinstapper Schoonaarde > Dendermonde die ik ook reeds ondernam op 1 maart 2024.  Maar vandaag deed ik noodgedwongen de tocht in omgekeerde richting.  Het was de bedoeling om de treinstapper Mollem > Aalst te maken, maar toen ik in Dendermonde arriveerde, vernam ik dat de trein naar Mollem vandaag niet meer zou rijden door een ongeval.  Ik zocht en vond een alternatief op mijn telefoon in de hoedanigheid van Schoonaarde > Dendermonde.  Het was wat zoeken hoe ik deze route kon omkeren, maar rond half 11 kon ik starten.  
Ik kreeg het gevoel alles al een keer gezien te hebben, maar op zich vind ik dit niet erg. Eenmaal Dendermonde verlaten langs de Oude Dender werd het heel rustig op het wandelpad dat grotendeels de GR128 volgt.  In Appels moest ik een half uur wachten voor ik de Schelde kon oversteken met het veer.  Ik had ondertussen ontdekt dat ik in Schoonaarde pas om het uur een trein huiswaarts zou hebben, telkens 10 minuten over het uur.  Het was dus doorstappen geblazen, wilde ik de trein halen van 10 over 4.  De treinstapper slingert zich doorheen het prachtige Berlarebroek en langs het Donkmeer om via de Scheldebroeken in Schoonaarde aan te komen.  Hoewel ik geen zo'n last had van de hitte, was ik wel blij nog 5 minuten te kunnen rusten op een stoeltje in afwachting van de trein.  De trein naar Brugge was lekker fris, maar ik stapte in Gent over, omdat dit mij een kwartier zou uitsparen.  Ik had dit beter niet gedaan, want de trein vertrok 7 minuten later dan gepland, zodat ik mijn aansluiting miste in Lichtervelde en op deze trein was geen airco, zodat het zweten en puffen was.  Klokslag 6 uur was ik terug in Roeselare.




 

Reacties